Kvalitet er hele teamets ansvar

Det er ikke nødvendigvis hensiktsmessig at den som har testhatten på i teamet skal gjøre all testing selv, så hvordan skal dere få engasjert hele teamet til å jobbe med kvaliteten på det dere lager? Bli med på en kort reise fra systemutvikling på 80-tallet frem til i dag. Nå ser vi at det er større behov for at test og kvalitet er hele teamets ansvar. Vi håper å gi deg inspirasjon til bedre samarbeid i teamet ditt og noen enkle og konkrete samarbeidsformer du kan ta i bruk allerede i morgen.

Intended audience
Alle
Key topics
Language

no

Social Media
About speaker
Lena Romundstad og Aud Jorun Forbord
Lene Romundstad og Aud Jorun Forbord har vært i IT-bransjen mesteparten av sine yrkesliv og jobber begge med test- og teamledelse. Begge brenner for godt samarbeid om kvalitet i teamene de er i. Oppdrag innenfor bank og finans samt helse med høye sikkerhets- og kvalitetskrav har bidratt til kvalitetsfokus. De fungerer ofte som en tolk mellom det tekniske og det forretningsmessige, og ser at de løfter både kunden og teamet med sitt arbeid. Det betyr at de ofte bidrar til workshop og kunnskapsøkning i teamene og er aktive i faggruppene internt i Kantega. Kantega har vært en profesjonell testleverandør i mange år, der de har fått mulighet til å videreutvikle sin kompetanse med kurs, sertifiseringer og konferansedeltagelser.